Θέματα καθ΄ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες

OlyRoboticsΟ WRO Hellas χαιρετίζει την πρόσφατη ψήφιση της τροπολογίας  359/6 στο νόμο «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα το άρθρο  «Θέματα καθ΄ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες» στην οποία, μετά από οκτώ (8) έτη αδιάλειπτης συμμετοχής στις Ολυμπιάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, η Πολιτεία αναγνωρίζει την εργασία των μαθητών με τη βράβευση τους σε παγκόσμιο επίπεδο και τους επιβραβεύει με την εγγραφή τους σε ΑΕΙ συναφή με τη Ρομποτική.

Προσκαλούμε την εκπαιδευτική κοινότητα να παραδειγματιστεί από το πρόσφατο αργυρό μετάλλιο του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης, στην Ολυμπιάδα που έγινε στο Κατάρ. Σας καλούμε να συμμετάσχετε στη γιορτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, στον φετινό 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO σε όλες τις περιφέρειες της χώρας μας, γιατί η κάθε περιφερειακή συμμετοχή “μετράει” εθνικά!

O  Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικήςμε την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας έχει ως αφετηρία τις Περιφέρειες με τους προκριματικούς, οι εθνικοί νικητές ανακηρύσσονται από τον Τελικό του 8ου Πανελληνίου διαγωνισμού (2/7/2016 στη Σχολή Μωραΐτη) και τερματικός σταθμός για φέτος είναι η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής  Ρομποτικής που φιλοξενεί η Ινδία και συγκριμένα στο Νέο Δελχί , από τις 25 έως τις 27 Νοεμβρίου 2016. Όσες περισσότερες συμμετοχές έχουμε στους Περιφερειακούς, τόσο αυξάνουμε την εκπροσώπηση των ομάδων μας στην Ολυμπιάδα.

Read More

Κοινοποίηση αιτιάσεων στην Google για το λειτουργικό σύστημα και τις εφαρμογές Android

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε την Google σχετικά με την προκαταρκτική της άποψη ότι η εταιρεία, κατά παράβαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της επιβάλλοντας περιορισμούς στους κατασκευαστές συσκευών Android και στους παρόχους δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι η Google έχει θέσει σε εφαρμογή μια στρατηγική για τις κινητές συσκευές με σκοπό τη διατήρηση και ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης στις υπηρεσίες γενικής διαδικτυακής αναζήτησης. Πρώτον, οι πρακτικές αυτές είχαν ως αποτέλεσμα το Google Search να είναι προεγκατεστημένο ως η προεπιλεγμένη ή αποκλειστική υπηρεσία αναζήτησης στην πλειονότητα των συσκευών Android που πωλούνται στην Ευρώπη. Δεύτερον, οι συγκεκριμένες πρακτικές φαίνεται ότι εμποδίζουν τις ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης να έχουν πρόσβαση στην αγορά μέσω ανταγωνιστικών φυλλομετρητών ιστού κινητής τηλεφωνίας και λειτουργικών συστημάτων. Επιπλέον, φαίνεται ότι ζημιώνουν τους καταναλωτές νοθεύοντας τον ανταγωνισμό και περιορίζοντας την καινοτομία στον ευρύτερο χώρο των κινητών επικοινωνιών. Οι ανησυχίες της Επιτροπής εκτίθενται σε κοινοποίηση αιτιάσεων προς την Google και τη μητρική της εταιρεία Alphabet. Η αποστολή κοινοποίησης αιτιάσεων δεν προδικάζει την έκβαση της έρευνας.

Read More

Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη: ηθικά και νομικά διλήμματα

©AP Images/ European Union-EP

Τα αυτοκινούμενα οχήματα, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται στην ιατρική, τη γεωργία ή στις κατασκευές, αποτελούν τη νέα πραγματικότητα και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός τους αλλά και οι ικανότητές τους. Οι ηθικές και οι νομικές προκλήσεις αυτής της κοινωνικής μετατόπισης θα είναι τεράστιες και οι νομοθέτες πρέπει να είναι έτοιμοι. Το ζήτημα συζητήθηκε σε ακρόαση με ευρωβουλευτές και ειδικούς, στις 21/4/2016.

Read More

Ευρωπαϊκό Νέφος Ανοικτής Επιστήμης

internet-safety-illustrations-09Η Επιτροπή παρουσίασε στις 19/4/2016 το σχέδιό της για υπηρεσίες βασιζόμενες στο υπολογιστικό νέφος και για υποδομή δεδομένων παγκόσμιας εμβέλειας με σκοπό να διασφαλιστεί ότι η επιστήμη, οι επιχειρήσεις και οι δημόσιες υπηρεσίες επωφελούνται από την επανάσταση των μαζικών δεδομένων.

Read More

Σταθερά 3η από το τέλος η χώρα μας «ψηφιακά» και το 2016

desi-2016-radial-elΗ Ελλάδα έχει συνολική βαθμολογία 0,37 και κατατάσσεται στην 26η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ. Οι βαθμολογίες DESI κυμαίνονται από το 0 έως 1. Όσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις της χώρας. Σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η Ελλάδα έχει σημειώσει πρόοδο όσον αφορά τη συνδεσιμότητα. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το 99% των ελληνικών νοικοκυριών έχουν πρόσβαση σε σταθερές ευρυζωνικές υπηρεσίες, το 34% δεν έχει ακόμη συνδρομή σε αυτές. Η Ελλάδα υστερεί από την πλευρά της ζήτησης, με χαμηλό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων (μόνο το 63% είναι τακτικοί χρήστες του διαδικτύου, ενώ το 30% δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο) και εμπιστοσύνης (οι περισσότεροι Έλληνες εξακολουθούν να μην πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ή ηλεκτρονικές συναλλαγές). Η κατάσταση αυτή αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας. Οι διαδικτυακές δημόσιες υπηρεσίες αποτελούν βασική πρόκληση για την Ελλάδα, δεδομένου ότι η χώρα είναι μεταξύ των τελευταίων στην ΕΕ. Ωστόσο, είναι θετικό ότι το 37% των χρηστών του διαδικτύου έχουν ανταλλάξει συμπληρωμένα έντυπα με τη δημόσια διοίκηση μέσω διαδικτύου.
Η βαθμολογία της Ελλάδας ήταν χαμηλότερη από τον μέσο όρο της ΕΕ και κατά το προηγούμενο έτος (βλ. «Πόσο ψηφιακή είναι η χώρα μας;» 24/2/2015 ) η βαθμολογία αυξήθηκε με βραδύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι στην ΕΕ. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στην ομάδα των χωρών που παρουσιάζουν υστέρηση.

Αυτές είναι οι χώρες με βαθμολογία χαμηλότερη από τον μέσο όρο της ΕΕ και των οποίων οι επιδόσεις εξακολούθησαν να αυξάνονται βραδύτερα απ’ ό,τι εκείνες της ΕΕ στο σύνολό της (σε σύγκριση με τον δείκτη DESI 2015). Άλλες χώρες που παρουσιάζουν υστέρηση είναι η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχική Δημοκρατία, η Γαλλία, η Ουγγαρία, η Πολωνία και η Σλοβακία.

evol-elΟ δείκτης ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας (DESI) είναι ένας σύνθετος δείκτης που κατάρτισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΓΔ CNECT) για να αξιολογεί την πρόοδο των χωρών της ΕΕ προς μια ψηφιακή οικονομία και κοινωνία. Ο δείκτης αυτός συναθροίζει μια σειρά σχετικών δεικτών διαρθρωμένων γύρω από 5 παραμέτρους: συνδεσιμότητα, ανθρώπινο κεφάλαιο, χρήση του διαδικτύου, ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας και ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον DESI θα βρείτε στη διεύθυνση http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/digital-agenda-scoreboard

Πηγή: Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας 2016 Προφίλ χώρας Ελλάδα στην Ε.Ε.

Περισσότερες επενδύσεις για να γίνουν αισθητά τα οφέλη της εκπαίδευσης στην κοινωνία

nfgr

Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης για το 2015 αναφέρει ότι έχει συντελεστεί πρόοδος ως προς το μορφωτικό επίπεδο σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά αποκαλύπτει ότι χρειάζονται επενδύσεις για να περιοριστούν οι αποκλεισμοί στην εκπαίδευση και να τονωθεί η κοινωνική κινητικότητα.

Η έκθεση της ΕΕ για την παρακολούθηση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης το 2015 επισημαίνει ότι τα περισσότερα κράτη μέλη έχουν πλέον επιτύχει τους στόχους τους για αύξηση των μαθητών που ολοκληρώνουν υψηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης και μείωση εκείνων που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι η Ευρώπη βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης των στόχων που είχε θέσει στη στρατηγική της για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας έως το 2020. Ωστόσο, αυτή η πρόοδος είναι άνιση, αφού διαπιστώνονται αποκλίσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και μεταξύ των κρατών μελών. Οι μαθητές που προέρχονται από μειονεκτικά και μεταναστευτικά περιβάλλοντα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να μην ανταποκριθούν στα ελάχιστα εκπαιδευτικά πρότυπα.

Read More