Ερευνα αποκαλύπτει ότι πάνω από το 80% Ευρωπαίων εκπαιδευτικών αισθάνονται υποτιμημένοι


TalisΠερισσότερο από το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση εργάζονται σε σχολεία με έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού και σχεδόν το ήμισυ των διευθυντών σχολείων αναφέρει ελλείψεις εκπαιδευτικών για μαθητές με ειδικές ανάγκες. Ενώ σχεδόν το 90 % των εκπαιδευτικών στην ΕΕ αναφέρουν ότι είναι ικανοποιημένοι με την εργασία τους, το 81 % πιστεύει ότι η διδασκαλία δεν εκτιμάται στην κοινωνία. Μολονότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι είναι κατάλληλα εφοδιασμένοι για την εργασία τους, δεν διατίθεται παντού στήριξη της έναρξης σταδιοδρομίας. Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στα κύρια συμπεράσματα της νέας διεθνούς έρευνας για τη διδασκαλία και τη μάθηση (TALIS), η οποία διενεργήθηκε από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Η έρευνα, που βασίζεται στις απόψεις των εκπαιδευτικών όσον αφορά τις συνθήκες της σταδιοδρομίας τους, περιλαμβάνει την ανάδραση από 55 000 εκπαιδευτικούς της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και επικεφαλής σχολείων στην ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλυσε τα πορίσματα της έρευνας TALIS και τις συνέπειές τους για την πολιτική της ΕΕ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση σε μια έκθεση η οποία επίσης εκδόθηκε στις 25 Ιουνίου 2014.

Η έρευνα TALIS αντικατοπτρίζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε 19 χώρες και περιφέρειες της ΕΕ (BE nlBGESCZCYDKEEFIFRHRITLVNLPLPTROSESK,UKENG), καθώς και σε 15 άλλες χώρες: τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τη Χιλή, τη Σερβία, τη Σιγκαπούρη, την Ισλανδία, το Ισραήλ, την Ιαπωνία, τη Μαλαισία, τη Νότια Κορέα, το Μεξικό, τη Νορβηγία, το Άμπου Ντάμπι και την Αλμπέρτα (Καναδάς).

 

Πορίσματα της έρευνας TALIS στην ΕΕ και συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

Το 36 % των ευρωπαίων εκπαιδευτικών εργάζονται σε σχολεία στα οποία υπάρχει έλλειψη ειδικευμένων και/ή αποτελεσματικών εκπαιδευτικών (αφορά κυρίως τις NLROEE και UKENG, ενώ οιFRNLHRES και EE αναφέρουν ελλείψεις εκπαιδευτικών για μαθητές με ειδικές ανάγκες), σύμφωνα με τους επικεφαλής σχολείων (διευθυντές). Σύσταση της Επιτροπής Τα κράτη μέλη θα πρέπει να θεσπίσουν μακροπρόθεσμες στρατηγικές για την προσέλκυση και τη διατήρηση των καλύτερων εκπαιδευτικών. Οι δράσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ενίσχυση των προγραμμάτων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, διερεύνηση ευέλικτων διόδων στο επάγγελμα (επίσης στα μέσα της σταδιοδρομίας), ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη και άνοδο της σταδιοδρομίας με βάση διαφανή κριτήρια.

Οι εκπαιδευτικοί πιθανόν να αισθάνονται καλύτερα προετοιμασμένοι για την εργασία τους εφόσον η επίσημη εκπαίδευσή τους περιλαμβάνει συνδυασμό περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης, με πρακτική άσκηση της διδασκαλίας των μαθημάτων που διδάσκουν. Σύσταση: Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να καλύπτει όλους τους ανωτέρω τομείς για την καλύτερη προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη σταδιοδρομία τους. Όσον αφορά την επαγγελματική τους εξέλιξη, θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην χρήση των ΤΠΕ στο σχολείο και στις δεξιότητες που απαιτούνται για τη διδασκαλία των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Σχεδόν το 40 % των επικεφαλής σχολείων αναφέρουν ότι δεν παρέχεται επίσημη εισαγωγική εκπαίδευση ή πρόγραμμα στήριξης της έναρξης σταδιοδρομίας στα σχολεία τους· η διαθεσιμότητα τέτοιων προγραμμάτων είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε τρεις χώρες (PTPL και ES). Σύσταση: Τα κράτη μέλη θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι η αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ακολουθείται από συστηματική στήριξη της έναρξης σταδιοδρομίας. Οι υπουργοί Παιδείας της ΕΕ ενέκριναν πρόσφατα την ενίσχυση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και την ανάπτυξη πλαισίων ικανοτήτων που ορίζουν με σαφήνεια τις δεξιότητες και τα προσόντα που απαιτούνται από τους εκπαιδευτικούς στα διάφορα στάδια της σταδιοδρομίας τους.

Το 15 % των εκπαιδευτικών αναφέρουν ότι δεν συμμετείχαν σε δραστηριότητες επαγγελματικής εξέλιξης κατά το προηγούμενο έτος· το 50 % περίπου των εκπαιδευτικών δεν παρακολουθούν ποτέ τη διδασκαλία στην τάξη των συναδέλφων τους· σχεδόν το 20 % δεν συμμετέχει ποτέ σε συνεργατική μάθηση. Σύσταση: Τα κράτη μέλη θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ουσιαστική επαγγελματική εξέλιξη και τη συνεργατική μάθηση που ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης (π.χ. διδασκαλία σε μικρές ομάδες και χρήση των ΤΠΕ) και αυξάνει επίσης την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από την εργασία τους. Οι ποικίλες μέθοδοι μάθησης προετοιμάζουν καλύτερα τους μαθητές για περαιτέρω σπουδές και για την αγορά εργασίας, όπως φαίνεται από τις πρωτοβουλίες πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα«Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης» και «Άνοιγμα της εκπαίδευσης».

 

One comment

  1. Παράθεμα: Ερευνα &al...

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s