Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ (24 Φεβρουαρίου)


Η πρόκληση όσον αφορά τη βελτίωση των δεξιοτήτων που χρειάζονται για να ενισχυθεί η απασχολησιμότητα και να αυξηθούν τα ποσοστά των βασικών γνώσεων ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα είναι η προτεραιότητα της ημερήσιας διάταξης, όταν οι Υπουργοί Παιδείας της ΕΕ θα συνεδριάσουν στις Βρυξέλλες στις 24 Φεβρουαρίου. Η κ. Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος αρμόδια για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την πολυγλωσσία και τη νεολαία, θα συμμετάσχει στη συζήτησή τους σχετικά με τα αποτελέσματα πρόσφατων μελετών του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), που δείχνουν ότι η ΕΕ έχει ακόμη πολλά να κάνει για να επιτύχει τον στόχο της για το 2020, δηλαδή να μειώσει το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στα σχολεία σε ποσοστό κατώτερο του 15%, και να εξασφαλίσει ότι οι ενήλικες θα εφοδιάζονται με τις δεξιότητες που απαιτούνται για να βρουν αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας και να είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους.

Η πρόσφατη έρευνα PISA (Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών), μετρώντας τις ικανοτήτες ατόμων ηλικίας 15 ετών, διαπίστωσε ότι, μεταξύ των χωρών της ΕΕ, το 22,1% έχει χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, το 17,8% στην ανάγνωση και το 16,6% στις επιστήμες. Παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία αυτά παρουσιάζουν μια ελαφρά βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, ο μέσος όρος της ΕΕ συγκαλύπτει σημαντικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών. Για παράδειγμα, το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά υπερβαίνει το 40% στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Κύπρο, σε σύγκριση με μόνο 10,5% στην Εσθονία, 12,3% στη Φινλανδία και 14,4% στην Πολωνία.

Οι χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο σπανίως αντισταθμίζονται αργότερα στη ζωή, έτσι οι παρόμοιες ελλείψεις είναι επίσης εμφανείς στον πληθυσμό που είναι σε ηλικία εργασίας – όπως επισημαίνεται στην πρόσφατη έρευνα του ΟΟΣΑ όσον αφορά τις δεξιότητες των ενηλίκων (πρόγραμμα διεθνούς αξιολόγησης των ικανοτήτων ενηλίκων, PIAAC). Οι χαμηλές επιδόσεις οδηγούν σε έλλειμμα ή αναντιστοιχία δεξιοτήτων, καθώς και σε αυξανόμενες ανισότητες στον τομέα της εκπαίδευσης, που δεν έχουν βελτιωθεί λόγω στασιμότητας ή μείωσης των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση.

Οι Υπουργοί Παιδείας αναμένεται επίσης να επικροτήσουν την πρωτοβουλία της Επιτροπής σχετικά με το «Άνοιγμα της εκπαίδευσης» και να καλέσουν τα κράτη μέλη να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες και το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό, παράλληλα με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας.

One comment

  1. Παράθεμα: Συμβού&lambd...

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s