To μετρό για το 2020 (αν το χάσουμε κι αυτό…)


Ζούμε σε συνδεδεμένες κοινωνίες, όπου όλο και περισσότεροι άνθρωποι όλων των ηλικιών κάνουν χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στην καθημερινή τους ζωή. Ωστόσο, όταν πολλά παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο εισέρχονται σε ένα σύστημα που δεν αντικατοπτρίζει αυτή την καθημερινή πραγματικότητα.

Ο κόσμος του διαδικτύου μεταβάλλει τον τρόπο με τον οποίο η εκπαίδευση αντλεί πόρους, παρέχεται και απολαμβάνεται. Κατά τα επόμενα 10 έτη, η αγορά ηλεκτρονικής μάθησης προβλέπεται από ορισμένους να αναπτυχθεί κατά 15 φορές περισσότερο, αντιστοιχώντας έτσι στο 30% του συνόλου της αγοράς εκπαίδευσης. Τα οφέλη αυτών των εξελίξεων θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε όλους τους Ευρωπαίους.

Η αλλαγή αυτή θα πρέπει να διαμορφωθεί από εκπαιδευτές και υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής, και όχι ως κάτι που απλώς συμβαίνει.

Σε μια πρόσφατη έρευνα για τη χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία διαπιστώθηκε ότι μόνον ένα στα 4 παιδιά 9 ετών φοιτά σε «σχολείο με υψηλό επίπεδο ψηφιακού εξοπλισμού» — με πρόσφατο εξοπλισμό, ταχεία ευρυζωνική πρόσβαση (10mbps και άνω) και υψηλή «συνδεσιμότητα» (ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για τους σπουδαστές και τους εκπαιδευτικούς, τοπικό δίκτυο, εικονικό περιβάλλον μάθησης). Μόνο το ήμισυ των 16χρονων, βρίσκονται σε «σχολείο με υψηλό επίπεδο ψηφιακού εξοπλισμού» και 20% των σπουδαστών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχει ποτέ ή σχεδόν ποτέ χρησιμοποιήσει υπολογιστή στα σχολικά του μαθήματα.

Ο αντίκτυπος του ανοίγματος της εκπαίδευσης θα ενισχυθεί με τις συστάσεις που αναμένεται να δημοσιευθούν το επόμενο καλοκαίρι από την ομάδα υψηλού επιπέδου για τον εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ομάδα, που συγκρότησε η επίτροπος κ. Βασιλείου και της οποίας προεδρεύει η πρώην προέδρος της Ιρλανδίας κ. Mary McAleese, εξετάζει τη στιγμή αυτή τον τρόπο με τον οποίο η τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να βελτιστοποιήσει τη χρήση των νέων τρόπων διδασκαλίας και μάθησης.

Η πρωτοβουλία αυτή, επίσης, συνδέεται με τον Μεγάλο συνασπισμό για τις ψηφιακές θέσεις εργασίας, που είναι πολυμερής πλατφόρμα φορέων για την αντιμετώπιση της έλλειψης δεξιοτήτων ΤΠΕ και έως 900.000 ακάλυπτες κενές θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τις ΤΠΕ.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Ανακοίνωση για το «Άνοιγμα της εκπαίδευσης: Καινοτόμοι μεθόδοι διδασκαλίας και μάθησης για όλους μέσω των νέων τεχνολογιών και των ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων» (σύνδεσμος προς την ανακοίνωση)

Έγγραφο εργασίας των υπηρεσιών της Επιτροπής με τίτλο «Ανάλυση και χαρτογράφηση των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης για όλους μέσω των νέων τεχνολογιών και των ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων στην Ευρώπη» (σύνδεσμος προς το έγγραφο εργασίας των υπηρεσιών της Επιτροπής)

Digital Agenda and Education

Ψηφιακές δεξιότητες και θέσεις απασχόλησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s