Η παιδεία δεν εξυπηρετεί πια την αγορά εργασίας, η Πληροφορική όμως;


ID-10098877Νέοι με άψογα πτυχία αλλά καμία δουλειά, εργοδότες που δυσκολεύονται να βρουν τους υπαλλήλους που χρειάζονται και συστήματα παιδείας που ως αποστολή έχουν πρωτίστως να ετοιμάσουν τους νέους για τη ζωή… Με την Ευρώπη αντιμέτωπη με αυτό το τριπλό αίνιγμα, η αρμόδια Σλοβάκα ευρωβουλευτής παραχώρησε συνέντευξη για την έκθεση που έχει καταθέσει για την παιδεία με βάση ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το πώς μπορεί καλύτερα να ανταποκριθεί στις βιοποριστικές ανάγκες των νέων. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις της, ειδικά για την Πληροφορική («διαβάζει» – κατά το ακούει – το Υπουργείο ή καλύτερα ο κ. Μπαμπινιώτης;)

Τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Έχουν κάποια κοινή αδυναμία;
Τα εκπαιδευτικά συστήματα δεν αντανακλούν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Έχουμε ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό φοιτητών και πτυχιούχων αλλά και ασυνήθιστα πολλούς ανέργους, των οποίων τα ακαδημαϊκά προσόντα δεν ταιριάζουν με τις ανάγκες της αγοράς. Οι νέοι πρέπει να σκέφτονται περισσότερο και την επαγγελματική τους αποκατάσταση όταν επιλέγουν τις σπουδές που θα κάνουν.
Σήμερα γνωρίζουμε ήδη τις ανάγκες μας για τα επόμενα 20 χρόνια. Όμως πρέπει να κάνουμε τη γνώση πράξη: μιλάμε για τη γήρανση του πληθυσμού αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται για επαγγέλματα που έχουν άμεση σχέση, όπως του νοσηλευτή ή του γιατρού. Ξέρουμε ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η ΕΕ θα έχει ανάγκη από ένα εκατομμύριο νέους εργαζομένους στην πληροφορική. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν τόσοι που να σπουδάζουν το αντικείμενο αυτό…
Μιλάτε και για συνεργασίες στην έκθεση σας…

Οι δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν για ποιόν ετοιμάζουν τους μαθητές τους, για τι είδους αγορά εργασίας, για ποιούς εργοδότες… Από την εμπειρία μας, η ανάπτυξη στενής συνεργασίας μεταξύ σχολών και επιχειρήσεων στις οποίες οι σπουδαστές και φοιτητές κάνουν επίσης την πρακτική τους άσκηση είναι το καλύτερο σύστημα. Υπάρχουν εταιρίες που καταρτίζουν οι ίδιες τους καθηγητές για να μπορέσουν με τη σειρά τους αυτοί να καταρτίσουν καλύτερα τους σπουδαστές τους.
Δίνετε μεγάλη έμφαση και στη δια βίου μάθηση. Γιατί;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υπολογίσει ότι οι εργαζόμενοι σήμερα αλλάζουν δουλειά μέχρι 10 φορές κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Αυτό σημαίνει συνεχή προσαρμογή σε νέες απαιτήσεις, νέες δεξιότητες, νέες τεχνολογίες κι αυτό με τη σειρά του σημαίνει δια βίου μάθηση…Εν τέλει όμως η παιδεία παραμένει αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών μελών… Η ΕΕ τι ρόλο μπορεί να παίξει;
Η ΕΕ συμβουλεύει τα κράτη μέλη και έχει επίσης το πρόγραμμα Έρασμος+ που προβλέπει ανταλλαγές όχι μόνο φοιτητών αλλά και εκπαιδευτικών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s