Πως το νέο Λύκειο παρέμεινε παλιό


See on Scoop.itΠληροφορική & εκπαίδευση

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Στο σημερινό άρθρο θα ασχοληθώ με μια πτυχή της μη έναρξης εφαρμογής του εξαγγελθέντος πριν από ένα χρόνο περίπου νέου Λυκείου και συγκεκριμένα με αυτή που θεωρώ ότι είναι αντιπροσωπευτική μιας (εκνευριστικά) επίμονα στενόμυαλης οπτικής στα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας μας.
Πόσες επιτροπές σοφών, πόση (σχετική) αρθρογραφία, πόσοι προβληματισμοί υπήρξαν, ακόμα και επίσημη έρευνα του υπουργείου Παιδείας διεξήχθη για να καταλήξουν σε ένα σχέδιο για το νέο Λύκειο το οποίο εξαγγέλθηκε με τυμπανοκρουσίες ως η μεγάλη τομή στη λειτουργία αυτής της, τόσο σημαντικής, εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Επί του πρακτέου όμως τι έγινε? Η μοναδική καινοτομία που είχε ξεκινήσει με το 3ωρο για τα projects υποβαθμίστηκε σε 2ωρο. Αντί αυτού είχαμε την αιφνίδια επανεισαγωγή άλλων μαθημάτων όπως π.χ. οι Αρχές Οικονομίας. Δε είναι δικό μου θέμα να διαφωνήσω ή να συμφωνήσω με αυτή την προσθήκη, καθώς και τις υπόλοιπες που έγιναν, αλλά προφανώς σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από όλους ως ψηφιακή, οι «φωστήρες(;)» του υπουργείου δεν σκέφτηκαν μήπως, λέω μήπως να έβαζαν και το μάθημα Πληροφορικής, το οποίο εξαφανίστηκε πέρυσι ως δια μαγείας από την Α’ τάξη, με τη λογική ότι θα έμπαινε ένα σοβαρό μάθημα Επιστήμης Υπολογιστών (και μάλιστα με επιλογή για επιπλέον μάθημα εμβάθυνσης) στη Β΄. Τελικά ποιο ήταν το πρακτικό αποτέλεσμα; Απλά νη μην μπει η Πληροφορική στην Α’ τάξη και ταυτόχρονα αντί της Επιστήμης Υπολογιστών στην τεχνολογική κατεύθυνση της Β’ τάξης να παραμείνει το εκτρωματικό (κατά κοινή και πανθομολογούμενη διαπίστωση) βιβλίο της Τεχνολογίας Επικοινωνιών.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να θυμίσω την επίσημη έρευνα του ίδιου του υπουργείου που δημοσιεύτηκε πέρυσι και κατατάσσει την πληροφορική ως ένα από τα 4 βασικά μαθήματα (Μαθηματικά, Νεοελληνική γλώσσα, Ιστορία, Πληροφορική) που σύμφωνα με τους συμμετέχοντες σε ποσοστό 84,3 % θεωρούν ότι πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα στο Λύκειο. Δηλαδή εδώ έχουμε να κάνουμε με παράγοντες του υπουργείου οι οποίοι (εσκεμμένα;) αγνοούν πραγματικότητες και δημιουργούν ένα σουρεαλιστικό γίγνεσθαι. Θα έλεγε κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με φανατικούς θαυμαστές του Luigi Pirandello: «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» και για να το εξειδικεύσω: «Αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας τότε τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα».

Δηλαδή αντί να πάμε μπροστά, με ενίσχυση του μαθήματος της πληροφορικής στην κατεύθυνση του πραγματικού του περιεχομένου του (βλ. προηγούμενα σχετικά άρθρα μου) σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, κάποιοι «οραματίζονται» να πάμε ολοταχώς προς τα πίσω. Εν κατακλείδι σε μια εποχή που ονομάζεται εποχή της πληροφορίας, κάποιοι «σχεδιάζουν(;)» και δυστυχώς εφαρμόζουν παραδοξότητες.

Αγαπητοί κύριοι του υπουργείου, χρόνος για αλλαγές υπάρχει, μιας και αρχίσατε την κοπτοραπτική των ωρολογίων προγραμμάτων τουλάχιστον κάντε το καθήκον σας ακολουθώντας τουλάχιστον την ίδια την έρευνα του υπουργείου και την κοινή λογική, βάλτε αμέσως το μάθημα της πληροφορικής στην Α’ και αντικαταστήστε την Τεχνολογία Επικοινωνιών με την Επιστήμη Υπολογιστών στη Β’ τάξη, είναι το ελάχιστο που μπορείτε να κάνετε. Το ελάχιστο όμως έτσι;

Δρ. Κυριάκος Πατριαρχέας, καθηγητής πληροφορικής ΠΕ19, συγγραφέας, ερευνητής, Διευθυντής Γενικού Λυκείου, τ. πρόεδρος ΠΟΕΣΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιστημονικών Συλλόγων Πληροφορικής) και τ. ΓΓ ΕΠΥ (Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s