Ασφάλεια οδικών υποδομών: η Επιτροπή ζητεί την ανάληψη δράσης από ένδεκα κράτη μέλη


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε σήμερα από τη χώρα μας, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Ιρλανδία, τη Γαλλία, τη Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία, την Πολωνία, τη Σλοβενία και τη Σλοβακία να θεσπίσουν κατάλληλες διαδικασίες για τη βελτίωση της ασφάλειας του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου σύμφωνα με τις υποχρεώσεις τους με βάση τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι διαδικασίες αυτές περιλαμβάνουν εκτιμήσεις των επιπτώσεων στην οδική ασφάλεια, ελέγχους της οδικής ασφάλειας και κατάταξη του δικτύου ως προς την ασφάλεια. Το αίτημα της Επιτροπής έχει τη μορφή «αιτιολογημένης γνώμης» βάσει των διαδικασιών παράβασης της ΕΕ. Εάν τα κράτη μέλη δεν ενημερώσουν την Επιτροπή εντός δύο μηνών για τα μέτρα που έχουν λάβει για να εξασφαλίσουν συμμόρφωση προς τη νομοθεσία της ΕΕ, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Οι κανόνες της ΕΕ

Σύμφωνα με την οδηγία 2008/96/EΚ [Οδηγία 2008/96/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 19ης Νοεμβρίου 2008, για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών (ΕΕ L319 της 29.11.2008, σ. 59)] απαιτούνται εκτιμήσεις των επιπτώσεων στην οδική ασφάλεια για να αποδεικνύονται ποιες είναι οι συνέπειες που έχουν οι διαφορετικές λύσεις σχεδιασμού ενός έργου υποδομής στην οδική ασφάλεια. Οι εν λόγω εκτιμήσεις αναμένεται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή διαδρομών. Στη συνέχεια, απαιτούνται έλεγχοι της οδικής ασφάλειας ώστε να εντοπίζονται, με λεπτομερή τρόπο, τα επισφαλή χαρακτηριστικά ενός έργου οδικής υποδομής. Τέλος, καθορίζονται στην οδηγία κανόνες και διαδικασίες για τη διαχείριση της ασφάλειας μετά την κατασκευή της οδού. Με αυτά τα τρία βήματα επιδιώκεται αύξηση της ασφάλειας των οδικών υποδομών στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.

Αιτιολόγηση της σημερινής ενέργειας

Η Επιτροπή αποφάσισε να κινηθεί κατά των ένδεκα κρατών μελών διότι δεν έχουν μεταφέρει πλήρως στο εσωτερικό τους δίκαιο την οδηγία, η οποία εκδόθηκε το 2008, μολονότι έπρεπε να την είχαν μεταφέρει μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου 2010.

Το πρακτικό αποτέλεσμα μη εφαρμογής

Ο μη καθορισμός κατάλληλων διαδικασιών για τις εκτιμήσεις και τους ελέγχους οδικής ασφάλειας ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την ασφάλεια των οδικών υποδομών του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κίνδυνος για τους χρήστες και τους επιβάτες που κινούνται στο εν λόγω δίκτυο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s