Dragon Ball 800 ετών …


Πόση… Ιαπωνία χωράει στο μικροσκοπικό Μονακό; Οση χρειάζεται για να καλυφθεί η απόσταση ανάμεσα στους άφοβους και βίαιους πολεμιστές της, που από τον 12ο αιώνα κυριάρχησαν στη χώρα για 700 χρόνια, και τις «παιχνιδιάρικες εικόνες» των σύγχρονων κόμικς που γίνονται ανάρπαστες σε Ανατολή και Δύση!

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η έκθεση «Κιότο-Τόκιο: από τους Σαμουράι στα Μάνγκα» που θα φιλοξενείται ώς τις 12 /09στο πολιτιστικό κέντρο του Μονακό, συνδυάζοντας τη μακρά παράδοση της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου με τον σημερινό τεχνολογικό της πολιτισμό. Μια έκθεση που συγκεντρώνει περίπου 600 έργα τέχνης -μερικά από τα οποία ταξιδεύουν πρώτη φορά έξω από τα σύνορα της Ιαπωνίας- αντιπροσωπευτικά των επιτευγμάτων της στη ζωγραφική, τη γλυπτική, το θέατρο, τον κινηματογράφο, αλλά και την αρχιτεκτονική και τη ρομποτική.

H έκθεση δόμησε τα εκθέματα γύρω από τον άξονα που συνδέει την αρχαία πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, το Κιότο, με το μοντέρνο Τόκιο των 35 εκατ. κατοίκων, αντιπαραβάλλοντας τη μεσαιωνική όψη της χώρας μ’ ό,τι πιο προωθημένο έχει να επιδείξει στις μέρες μας, χωρίς να έχει απαρνηθεί τα πατρογονικά της έθιμα και την πολιτιστική της κληρονομιά. Ετσι, ο ιστορικός δρόμος των 500 χιλιομέτρων του Τοκάιντο που ενώνει τις δύο πόλεις, με το όρος Φούτζι να δεσπόζει στον ορίζοντα, εικονογραφείται στον εκθεσιακό χώρο μέσα από αριστοτεχνικά παραβάν και χαλκογραφίες του 17ου και του 18ου αιώνα, από φωτογραφίες του 19ου και από αποσπάσματα κινηματογραφικών ταινιών του 20ού, καθώς και από κινούμενα σχέδια και ρομπότ πρόσφατης παραγωγής.

Ο επόμενος πόλος της έκθεσης στέκεται στην περίοδο Εντο, όπου οι τέχνες γνώρισαν εντυπωσιακή άνθιση (1603-1868), με πολύτιμα αντικείμενα από το σονγκουνάτο των Τακουγκάουα, τρισδιάστατες εικόνες που αναδεικνύουν την εσωτερική κι εξωτερική αρχιτεκτονική των παλατιών, καθώς και μια επιλογή από χαλκογραφίες με «Διάσημες όψεις του Εντο» από το μουσείο Βικτόρια και Αλμπερτ του Λονδίνου και το μουσείο Γκιμέ του Παρισιού. Η μεγαλύτερη πόλη του κόσμου κατά τον 18ο αιώνα, με το ιδιαίτερο κλίμα της, την κομψότητα και την αίγλη της, το Εντο, δεν έχει πάψει να εμπνέει τους σύγχρονους ιάπωνες δημιουργούς. Ενας από αυτούς είναι ο διάσημος κομίστας Ζιρό Τανιγκούτσι, που εκπροσωπείται στην έκθεση με εικόνες από τον «Καιρό του Μποτσάν», το πρώτο λογοτεχνικό μάνγκα στην ιστορία της ένατης τέχνης.

Από την παραπάνω περίοδο χρονολογούνται και τα χαρακτικά της τεχνοτροπίας ουκίγιο-ε με θέματα από τον υδάτινο κόσμο, σαν αυτά που έδωσαν δύο εξέχοντες καλλιτέχνες του είδους, ο Κατσουσίκα Χοκουσάι και ο Αντο Χιροσίγκε, προκαλώντας τεράστια αίσθηση στην Ευρώπη του 19ου αιώνα αφότου ανακαλύφθηκαν από τους ιμπρεσιονιστές. Στην έκθεση του Μονακό παρουσιάζονται τώρα και οι «Τριάντα έξι όψεις του όρους Φούτζι» (βλ. εικόνα, 7η όψη) που άρχισε να φιλοτεχνεί ο πρώτος από το 1826 (με διασημότερη όλων το «Κύμα») καθώς και ολόκληρη η σειρά του «Πενήντα τρεις σταθμοί του Τοκάιντο» του δεύτερου.

Αποσπάσματα άρθρου via enet

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s