Ετήσια διάσκεψη etwinning 2008 (Βουκουρέστι)



Στη συγκεκριμένη διάσκεψη είχα την τιμή να παρακολουθήσω μεταξύ άλλων παρουσιάσεων τον προσκεκλημένο ομιλητή καθηγητή Sugata Mitra, να μιλάει για την αυτόνομη μάθηση κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο τρόπος που το έκανε αυτό γοήτευσε συνολικά το ακροατήριο!

Η έρευνα πειραμάτων του καθηγητή Mitra στην Ινδία και το Ηνωμένο Βασίλειο έντονα προτείνει ότι υπάρχει καταπληκτική δυνατότητα μάθησης σε αυτόνομες ομάδες. Τα αποτελέσματα του πειράματος «τρύπας στον τοίχο» – «Hole In The Wall» όπου οι ομάδες παιδιών έχουν μάθει από κοινού να χρησιμοποιούν έναν υπολογιστή, χωρίς έναν δάσκαλο ή ένα σχολικό πρόγραμμα – αρχικά φάνηκαν απολύτως απίστευτα. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, εντούτοις, όλα άρχισαν να αποκτούν νόημα: αρκεί να δείτε τον τρόπο που οι νέοι αποκτούν καταπληκτικές γλωσσικές δεξιότητες σήμερα μέσω των συνεργατικών παιχνιδιών στον υπολογιστή.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή στην εργασία του καθηγητή Mitra είναι η σύνδεσή του στην πρωτοβουλία OLPC που εστιάζει στην παροχή lap-top στις αναπτυσσόμενες χώρες, με τελικό σκοπό ενός lap-top ανά παιδί. Εάν η μαγεία της μάθησης είναι για τη δυναμική της ομάδας, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για κάθε παιδί να έχει έναν δικό του/της υπολογιστή. Πράγματι, αυτό μπορεί να είναι και αντιπαραγωγικό!

Το τελικό μήνυμα από τον καθηγητή Mitra που με άγγιξε πιο πολύ ήταν όταν δήλωσε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν λίγο πολύ τα πάντα – αν εμείς τα αφήνουμε, και εάν αυτά θέλουν. Είναι τόσο εύκολο και δύσκολο συνάμα…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s